1397-02-15 18:24
821
0
53202
مشاور وزیر آموزش و پرورش درگرگان :

جهاد مدرسه‎سازی در کشور شکل بگیرد/ حواشی حذف آزمون تیزهوشان و نمونه‎دولتی به دست سودجویان دامن زده شد

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: امید داریم جهاد مدرسه سازی نیز مانند حرکت های جهادی هشت سال دفاع مقدس که شاهکاری در دفاع خلق شد شکل بگیرد .

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ "محمدرضا رزاقی" امروز در سی و چهارمین یادواره گرامیداشت مقام معلم که در کانون طه گرگان برگزارشد، اظهار کرد:معلمان  عالمانی هستند که تلاش می کنند بعنوان یک مربی  دانش آموزان را تربیت کنند.

وی افزود: معلمان دارای سه کارکرد "انتقال دهنده شیوه اندیشیدن" انتقال دهنده موضعات به فراخور مخاطب" و"یاد دادن نوع زیستن" که اصلی ترین آن است و با تعمال با دانش آموزان اتفاق می افتد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش در نقطه حساسی قرار دارد واز تگناهای مالی و تبعیض  در رنج است،متاسفانه دولت ها هم در برطرف کردن آن موفق نبودند، اما این راهی است که خود معلمان آن را انتخاب کردند .

کاستن از حواشی مسیر رسیدن به هدف در آموزش و پرورش را هموار می کند

رزاقی بیان کرد: نقطه امید برای معلمان این است که چه مقدار می توانیم در تربیت یک انسان موثر باشیم، کاستن از حواشی مسیر رسیدن به آن را میسر می سازد .

وی ادامه داد: امروز حذف مدارس نمونه و تیزهوشان انجام شد اما متاسفانه جریانی که باید آن را مدیریت کند به دست افراد سودجو و مدیران موسساتی افتاد که از این آزمون ها نفع مالی  میبردند در حالی که باید مباحث پیرامون فرهنگیان متخصص و مطالبه گر صورت می گرفت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید دانش آموزان را بذری بدانیم که دارای قابلیت و استعداد هایی هستند که در نهاد آنها  قرار داده شده نه خمیری که بتوان به آن هر طور شکل داد لذا در بحث حذف آزمون باید از این منظر نگریست .

رزاقی یادآورشد: امید داریم جهاد مدرسه سازی نیز مانند حرکت های جهادی هشت سال دفاع مقدس که شاهکاری در دفاع خلق شد شکل بگیرد .

تکریم معلم نه به لفظ بلکه باید به عمل انجام شود

وی اذعان کرد: تکریم معلم نه به لفظ بلکه باید به عمل انجام شود و تاسی دانش آموزان از معلمان درساختن زندگی اخلاقی یکی از بهترین  آن است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در خاتمه گفت: 144 هزار 350 ایثار گر،27 هزار و 87 جانباز شاغل در آموزش و پرورش خدمت می کنند .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.